Vanliga frågor

 

Hur lång tid i förväg måste man boka flyttstädning?

Bokning bör ske minst 7 dagar innan städtillfället men vi försöker naturligtvis även att åta oss jobb med kort varsel.

 

Hur lång tid tar städningen?

Städningar brukar i regel ta ungefär en halv dag men vi vill ha hela dagen på oss.

 

Hur lämnar jag nycklarna?

Vi har flera olika alternativ, antingen möter någon oss vid städtillfällets början och lämnar en nyckel eller så kommer ni förbi vårt kontor och lämnar en nyckel eller så skickar ni nyckeln med rekommenderad post till oss. Efter städningen brukar vi i regel lägga nyckeln i brevlådan men där är vi flexibla.


Hur går det till med besiktning och garanti?

Vår kvalitetsgaranti är gällande i 48 timmar efter städtillfället och omfattar alla moment vi har specificerat för städningen. Du som kund har då möjlighet att kontakta oss inom den tiden och få dessa moment åtgärdade vid eventuellt missnöje.

Hur många är det som städar? 
1-4 personer beroende på storlek av lägenheten/villan.

Har ni eget städmaterial med er? 

Vi har allt städmaterial som vi behöver med oss!

Har ni någon försäkring om något händer? 
Ja, vi är ansvarsförsäkrade hos IF. Det lönar sig alltid att anlita en seriös städfirma!

Hur fungerar skatteavdraget?

Sedan 2008 har privatpersoner möjlighet att göra skatteavdrag för hushållsnära tjänster så som städning och barnpassning. Sedan 2009 tillämpas dessutom den sk. fakturamodellen vilket innebär att du som kund endast betalar hälften av kostnaden för det utförda arbetet och ansökningen om RUT-avdraget sker direkt på fakturan. Vi sköter allt administrativt arbete åt dig!

 

Vad bör man tänka på före städningen?

Avfrotsning av frysen ingår inte i vår tjänst.

 

 

 

 

 

 

 

LEDIGA TJÄNSTER!

 

Vill du vara en del i vårt arbetsteam av professionella lokalvårdare så skicka din ansökan till andreas@noxab.se.

 

Vi söker alltid efter duktiga medarbetare!